woensdag 16 november 2016

ZOMERSE MAALTIJDSALADE (DIE NU OOK NOG PRIMA KAN)



Gisteren kreeg ik op mijn kop dat ik weer eens moest bloggen (dankjewel Lisa). Het is inderdaad weer tijd en met al die foto's en recepten die liggen te wachten hoeft het nog niet eens lang te duren ook. Toch blijkt het moeilijker dan ik dacht om tijd te vinden achter een beeldscherm plaats te nemen als je ook in bad kunt gaan liggen, achter de naaimachine kunt gaan zitten, je de hele avond suf kan appen, een filmpje kan pakken of gewoonweg vroeg naar bed kan gaan. Hoe dan ook. Hier zijn we dan eindelijk, dit keer met een zomerse maaltijdsalade die nu ook nog prima kan. Het zullen nu geen ingrediƫnten uit eigen tuin zijn, maar hoe zal ik het eens formuleren: lekker belangrijk! Daar hebben ze de supermarkt voor uitgevonden. Dus: toog naar de dichtstbijzijnde en sla het volgende in:

Zomerse maaltijdsalade
voor 2 personen

Ingrediƫnten:
4 kleine aardappels, geschild en gekookt
1 krop (ijsberg)sla, in dunne reepjes
150 gr cherrytomaten, gehalveerd
150 gr gerookte kipfilet in blokjes
2 gekookte eieren
zout en peper

1. Schil en kook de aardappels in ruim, zout water in 15-20 minuten gaar. Voeg de eieren de laatste 5 minuten toe en giet daarna af. Laat de eieren schrikken onder de koude kraan. Pel de eieren. Was en snijd de sla. Was en halveer de cherrytomaten. Snijd de kip. 

2. Neem twee grote kommen. Verdeel de sla over de kommen. Verdeel de aardappels over sla. Leg de cherrytomaten eroverheen. Verdeel de kipfilet over de kommen. Snijd de eieren doormidden en leg erbij. Bestrooi met flink wat peper en zout. Eet smakelijk! 

De geweldige zomertuin moet je er nu maar even bij fantaseren. Al moet ik zeggen dat de herfstkleuren buiten van geen ophouden weten en die me de laatste tijd ook erg gelukkig maken. Hoop jullie ook!