zaterdag 30 mei 2015

EERSTE OOGST



Aanschouw de eerste oogst uit de moestuin: een zomerkoninkje en een trosje tomaten! Vergeleken met de enorme hoeveelheden aardbeien en tomaten in de winkel stelt het natuurlijk niets voor. Maar in het kader van je eigen groenten kweken op je balkon is dit een grote sprong voorwaarts! 






Vanmorgen lukte het me niet om me om half 8 nog eens om te draaien - dat krijg je met die Bircher muesli - ik moest en zou de moestuin inspecteren. En ja hoor daar hingen ze: één volmaakt rijpe aardbei en een vol trosje vuurrode cherrytomaten. Wat is het leven toch heerlijk!






Nog niet klaar om te eten, maar al wel een heel eind op weg is de paksoi. De paksoi groeit als kool. Na twee weken vraag ik me af of ik ze niet alweer moet verplanten, omdat ze opeens wel heel dicht op elkaar staan. De sla en de rucola zijn goed aangeslagen en van de kruiden eten we inmiddels bijna dagelijks. Wonderbaarlijk hoe gemakkelijk het allemaal gaat, hoe de natuur haar eigen gang gaat en elke dag weer een nieuwe verrassing voor me in petto heeft. Kan niet wachten om te zien wat er morgenvroeg weer staat te prijken!

Gerelateerde posts:
1m2 moestuin: het vervolg
Pompoen in de hoofdrol
Augustus ingevroren
Tometo tomato
Kolossale paksoi
Wat nou 1m2 moestuin op pootjes?