woensdag 15 oktober 2014

Code cacao



Zoals vorige week al aangekondigd, staat er deze week chocolade op het programma. En ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen: maar ik kan geen chocolade meer zien! Misschien komt dat ook omdat maar één taart het heeft gehaald om toegelaten te worden tot het aanbod van Pollepel in de Keuken. Een schrale hoeveelheid na anderhalve dag buffelen in de keuken. De ene was te droog en smaakte gek genoeg helemaal niet naar chocolade. De andere was wel verrukkelijk, maar een vriestaart, zeer bewerkelijk en te groot voor mijn vriezer. Tja, soms moet je ook handelen vanuit praktisch oogpunt.



Maar we hebben dus een winnaar: Chocoladestapeltaart met walnoot! De cake is smeuïg en smaakt naar pure chocolade, de frosting glimt mooi en de gekarameliseerde walnoten met honing zijn hemels!



Als ik deze week niet in de keuken sta, ben ik bezig met het Foodbook: een overzicht van het aanbod van Pollepel in de Keuken per seizoen. Terwijl ik dat doe, probeer ik ook het kleuren DNA van mijn bedrijf te maken: vaste kleuren voor het hele jaar en een paar variërende kleuren per seizoen gebaseerd op het aanbod.


Tot slot nog een foto van de mooiste boom van Nijmegen die alleen maar mooier wordt. Volgende week is het herfstvakantie, dus tot over twee weken!

Gerelateerde posts:
Suikervrije appeltaart met cranberry's
Aanwinsten van deze week: Cranberrytaart met peer
Normandische appeltaart
Ouderwetse appeltaart
Verjaardagstaart: Stapeltaart van pompoen met kokosglazuur / Chocoladebanaantaart met walnoten
Sippe tijdschriften (of toch niet?): Worteltaart met romig glazuur