vrijdag 23 mei 2014

Braziliaanse churrasco



Deze week was het warm. En het was menens. Diegenen die mij een beetje kennen weten dat ik mij tijdens dat soort temperaturen het liefst opsluit in ons fietsenschuurtje, waar het kwik nooit boven de 20 graden komt. Maar helaas, er moest gewerkt worden in klamme klaslokalen met een serieus gebrek aan zuurstof.

Het lopend buffet :-)


Toch heeft warm weer ook voordelen. Zo sloten we de paar zomers warme dagen gisteren af in de tuin met een Braziliaanse churrasco: een barbecue eetfestijn met veel verschillende gangen dat de hele avond duurt.

Omnomnomnom


Ton was verantwoordelijk voor het vuur, Jacintha voor het vlees, ik voor het toetje en Twan voor het pochen op onze creaties :-)



Het barbecuetoetje dat ik had bedacht was onvervalst jeugdsentiment: warme bananen met gesmolten pure chocolade en slagroomijs. Het was nog net zo lekker als in mijn herinnering én het zorgde voor net zo'n kliederboel als in mijn herinnering XD



Nadat we ons ontdaan hadden van alle chocoladevlekken hebben we rondom de steenkachel zitten uitbuiken en kreeg ik het zowaar koud - een heel nieuwe sensatie. Op weg naar huis kleurde de lucht goudgeel en de ondergaande zon zorgde voor een grote, dubbele regenboog boven ons huis.

Zomer, ik geef me over...