woensdag 16 april 2014

My New Roots Experiment - Dag 1



Deze week doen we een experiment: zo gezond mogelijk eten. Ik hunker nu al - na één dag - naar friet met mayo, maar we houden vol. Geïnspireerd door Sarah Britton, van My New Roots heb ik een weekmenu samengesteld dat zo voedzaam mogelijk is.



Gisteren zijn we begonnen met een groene gember smoothie om 16.00 in plaats van onze gewaardeerde kop koffie. Die viel bij Twan helaas niet zo in de smaak vanwege de komkommer (goh, die proefde ik niet eens...). Als avondmaal ben ik ruim twee uur bezig geweest 'gevulde' aubergines te maken. Het eindresultaat vond ik de tijd ronduit niet waard, dus dit was de eerste en direct ook de laatste keer dat ik aubergines uit de oven heb gegeten. Ik vond namelijk alles lekker aan het recept (de ranzige tahini-saus uitgezonderd) behalve de aubergines. Daar zit helemaal geen smaak aan! En ze hebben ook nog een ondefinieerbare structuur, een soort wannabe-champignons. Niet voor herhaling vatbaar. Twan stelde voor om de volgende keer de aubergine te vervangen door brood en een clubsandwich te maken met de rest van de ingrediënten (behalve de saus). Puik plan! Als toetje hadden we gebakken appels, een verwennerij! Die appels houden we erin!

Gerelateerde posts:
Exotische ananas met kokos
Kerstdiner
Wintergroenten
Pompoentaart
Gepofte rode bietensoep
Koken met Mme Zsazsa
My New Roots Experiment - Dag 4
My New Roots Experiment - Dag 3